سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بینوا فرزند آدم ، مرگش پوشیده است ، و بیمارى‏اش پنهان ، کردارش نگاشته است و پشه‏اى او را آزار رساند جرعه‏اى گلوگیر بکشدش و خوى وى را گنده گرداند . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 96 مهر 24 , ساعت 11:50 عصر

 

عدم صحبت بیهوده با مخاطب در کار

زمانی که شما در کارتان با مشتری رابطه برقرار میکنید وصحبت میکنید اگر مشتری حرف اشتباه میزند یا اطلاعات نادرست میدهد مشتری را مورد احترام قرار داده واو را درک کنید و به او بگویید که صحبتش را متوجه میشوید.برنکات کلیدی گفتگو تاکید کنید تا اطمینان حاصل کنید او منظور شما را بطور کامل درک کرده. تلاش کنید به نحوی منطقی او را راضی کنید انتظارات منطقی ای داشته باشد.

شناخت نیازها و خواسته های مشتری

با استفاده از روابط عمومی میتوانید نیازهای او را تشخیص دهید، ولی باید در جهت نیازهایی که شناسایی کردید برنامه ریزی کنید. فقط شناسایی نیازهای حال حاضر مشتری کافی نیست ، باید نیازهای آینده را پیش‌بینی کنید و برای آن ها هم راه حل ارایه دهید و با پیدا کردن راه حل برای آن دید مشتری را گسترش دهید

ارتباط برقرار کردن از طریق خطوط مختلف

غیر از وسایل ارتباطی قدیمی مثل تلفن، نامه پستی از راه ایمیل، وب‌سایت، پیام‌های فوری با مشتری خود ارتباط برقرار کرده و به او نزدیک شوید این مراحل علاوه بر اینکه ارتباط شما با مشتری را حفظ میکند در زمینه بازاریابی و فروش عوامل مهمی محسوب میشود. در مجموع از بین ابزارهای ارتباطی،ارتباط آنلاین با مشتری از اهمیت زیاد برخوردار است. انتخاب های زیادی برای روش ارتباط با مشتری داشته باشید و مشتری ترجیح میدهد از کدام روش ها با شما ارتباط برقرار کند.


جمعه 96 مهر 21 , ساعت 10:4 عصر

دور کردن مشترهای دایما معترض

البته اینطور مشتری ها فقط آسیب مالی ندارند، مشتری دایم ناراضی باید کنار گذاشته شود. مثلا شما مدیر یک بعنوان یک مدیر آژانس هوایی با یک مشتری دایما معترض روبرو هستید که مشتری با وفایی هم هست اما دایما با اعتراض به شما مراجعه میکند و از کیفیت پرواز معترض است اما مرتبا به کارمندان شما فشار و استرس منتقل میکند. اگر بر اساس شعار " همیشه حق با مشتری است"عمل کنید ناراحت شدن کارمندتان را مورد توجه قرار نمیدهید که خطای بزرگی است.به این عامل مهم در نظریه های امروزی روابط  عمومی توجه کنید این روزها کارمند بسیار از مشتری اهمیت دارد زیرا زیان کارمند ناراضی خیلی بیشتر از یک مشتری ناراضی خواهد بود. کارمند شاد مشتری را راضی میکند.

درو کردن مشتری که استرس منتقل میکند

بعضی مشتری ها که به شرکت استرس میدهند باید اخراج شوند. مثلا شما مدیر یک شرکت بازاریابی آنلاین  هستید و یک مشتری می آید و یک پروژه سفارش میدهد و میخواهد یک هفته ای آن را تکمیل کنید و 24 ساعته پاسخگو باشید و طی انجام پروژه لحظه لحظه پاسخگو باشید. در این حالت اگر کم تجربه باشید احتمالا این پروژه را میگیرید و استرس سنگینی را قبول کنید اما یک مدیر خیلی با تجربه هیچوقت چنین چیزی را قبول نمیکند زیرا کارمندانش مهم هستند.


دوشنبه 96 مهر 17 , ساعت 11:26 عصر

 

تاثیر افکار مخاطب در روابط عمومی

مشکل بزرگی که سازمان ها از آن رنج میبرند.آن ها اغلب یک سوال در ذهن دارند، مثلا "روابط عمومی چگونه بما کمک میکند؟" یا " آن چگونه به سازمان کمک میکند؟" یک روابط عمومی قوی همیشه مخاطب را در نظر میگیرد و چشم اندازش این گونه است: "شما، شما، شما چرا باید مواظب باشید؟" یکی از سوال هایی که باید پاسخ داده شود این است چرا مخاطبان باید مواظب پیام شما باشند؟ پیامی را که به مخاطب خود انتقال میدهید باید این ویژگی را داشته باشد که مورد توجه قرار گیرد. اگر به دنبال قوی کردن روابط عمومی سازمانی خود هستید سرپرستتان را راضی کنید برای شروع کار درنظر بگیرد و بر محتوایی که میخواهند به مخاطب انتقال دهند تمرکز کنند.

درباره محدود گرفتن روابط عمومی

در اغلب پروژه ها کمی قبل اجرا مثلا روز قبل از اجرا طرحی کامل و  جامع برای روابط عمومی در نظر میگیرند، این وضعی است که روابط عمومی از ابتدای پروژه در نظر گرفته میگردد در برابر خرج های سنگین بازاریابی و فروشبسیار اقتصادی میباشد.در واقع زمانی بازخوردها عالی میشود که تیم روابط عمومی دائما درحال فعالیت باشد. بنابراین روابط عمومی در ابتدای شروع پروژه و همجت با بقیه فعالیت های بازاریابی و فروش در نظر بگیرید.

درباره درک صحیح از روابط عمومی

اغلب افراد در درک روابط عمومی دچار مشکل هستند و  تبلیغات، بازاریابی و فروش را با آن یکسان میدانند. روابط عمومی روشی است برای استفاده از رسانه ها برای ایجاد آگاهی از یک برند بین مردم؛ ولی بازاریابی و فروشحجم زیادی از پیام ها است که در خواست عملی خاص را ازمشتری میخواهد. روابط عمومی نوعی تعامل دو طرف با مردم میباشد و هدف اصلی روابط عمومی از بین بردن رابطه یک طرفه موجود در تبلیغات است. تفاوت بین بازاریابی و فروش با روابط عمومی در زیر آمده. روابط عمومی= کسب جایگاه رسانه‌ای بازاریابی + تبلیغات + توسعه = پرداخت برای جایگاه رسانه‌ای در میان انواع روش های خاص بازاریابی، روابط عمومی در تلاش است اشتراک گذاری عملیات مثیت سازمان را حداکثر کند و پیامد های منفی سازمان را حداقل کند. در واقع هدف روابط عمومی تغییر افکار نسبت به یک محصول یا خدمات است.


دوشنبه 96 مهر 17 , ساعت 11:13 صبح

توجه نکردن به مخاطب در روابط عمومی 

در شرکتها وسازمانها همیشه میپرسند که روابط عمومی چطور به ما در رشدمان کمک میکند ؟یا ینکه چطور باعث گسترش شرکت و دوام آن میشود؟ در بازاریابی داشتن یک روابط عمومی حرفه ایی وجذب مخاطب برای شرکت حتما در نظر گرفته میشود. "شما، شما، شما چرا باید مواظب باشید؟" یکی از سوال هایی که باید پاسخ داده شود این است چرا مخاطبان باید مواظب پیام شما باشند؟ پیامی را که به مخاطب خود انتقال میدهید باید این ویژگی را داشته باشد که مورد توجه قرار گیرد. اگر به دنبال قوی کردن روابط عمومی سازمانی خود هستید سرپرستتان را راضی کنید برای شروع کار درنظر بگیرد و بر محتوایی که میخواهند به مخاطب انتقال دهند تمرکز کنند.

محدود گرفتن روابط عمومی

در اغلب پروژه ها کمی قبل اجرا مثلا روز قبل از اجرا طرحی کامل و  جامع برای روابط عمومی در نظر میگیرند، این وضعی است که روابط عمومی از ابتدای پروژه در نظر گرفته میگردد در برابر خرج های سنگین بازاریابی و فروش بسیار اقتصادی میباشد.در واقع زمانی بازخوردها عالی میشود که تیم روابط عمومی دائما درحال فعالیت باشد. بنابراین روابط عمومی در ابتدای شروع پروژه و همجت با بقیه فعالیت های بازاریابی و فروش در نظر بگیرید.


سه شنبه 96 مهر 11 , ساعت 6:56 عصر

نکاتی در مورد مذاکره درکسب وکار

برای انجام یک مذاکره باید تخصص ومهارت داشت ولازمه ی دانستن چند نکته است.

همیشه در کارتان  اول شنونده باشید

زمانی که در کارتان شنونده ی خوبی باشید وبه صحبتهای طرف خوب گوش کنید متونید مطلب واطلاع خوبی بدست آورید.واز آن در جهت رسیدن به خواسته هایتان  بهره ببرید واین زمانی به شما جواب میدهد که  هدف وخواسته ی فرد هم برای شما مهم باشد.

طرف مذاکره را بشناسید

برنامه هایی  در روابط عمومی برای شناخت طرف مقابل مذاکره داشته باشید پس از شناخت نقاط ضعف و قوت طرف مقابل سعی کنید نقاط مشترک بین طرفین را بشناسید و تلاش کنید موقعی که دنبال گرفتن منفعتی از طرف مقابل هستید با اشاره به این اهداف مشترک در مسیر رسیدن به هدفتان پیش بروید.
گاهی در کارتان مکث کنید
در تمام مذاکره ها گاهی مکث کنید پیش از شروع هر جمله اندکی مکث کنید تا در تله حرف های خود قرار نگیرید  یعنی در مذاکره برای خود ایجاد محدودیت نکنید مثلا مذاکره بازاریابی و فروش نگویید حتما تا فردا باید شرایط فراهم شود وگرنه مذاکره امکان پذیر نیست ممکن طرف مذاکره به هر نحو ممکن تا فردا شرایط را ایجاد کند و شما برای اینکه از وضع پیش آمده فرار کنید مجبور شوید حرف خود را عوض کنید که این وضع اصلا صحیح نیست و اعتبار شما به خطر می افتد.
از بزرگنمایی دربپرهیزید
هیچوقت در فرآیند مذاکره بزرگنمایی نکنید بخصوص در مورد مذاکره برای بازاریابی و فروش تا خدمات و کالای خود را بالاتر از حد واقعی نشان دهید. در مذاکره اعتماد بنفس خود را حفظ کرده و از گفتن کلماتی که شما را ضعیف نشان میدهد دوری کنید افراد علاقه زیادی به معامله با افراد قدرتمند دارند .

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ