سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . . در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 96 آبان 24 , ساعت 10:54 عصر

جذابیت صحبت در بازاریابی 

مورد مهم در بازاریابی که بسیار اهمیت دارد و مشتری را جذب میکند صحبتهای مورد علاقه ی مشتری است . این باعث میشود که شخص حس خستگی و بی حوصلگی نسبت به سخنان شما را نداشته باشد و ذوق و شوقی برای ادامه ی صحبتها در او ایجاد شود . به عنوان مثال  در مورد کارهایی که در هفته گذشته چه کارهایی انجام داده است؟ و یا در مورد صنعت از او سوال کنید، از این طریق میتوانید ارزش های ذهنی طرف مقابل را درک کنید و گفتگو را برای طرف مقابل جذاب کنید.

سعی کنید داستان طرف مقابل را بفهمید

در زندگی هر فردی داستانی وجود دارد،داستان فرد که چطور از زمان کودکی تا زمان حال رسیده حس مشترک و صمیمیتی بین هردو طرف ایجاد میکند، سعی کنید داستان طرف مقابل را بدانید و در ذهن نگه دارید و در ملاقات های بعدی دوبارهخ به آن ها اشاره کنید و روند مکالمه را تسهیل کنید. این قضیه  بخصوص هنگامی که میخواهید در زمینه کسب و کار بسیار موثر واقع میشود

در جزییات کاری در بازاریابی صحبت کنید

 متخصصین روابط عمومی  میدانند معمولا در گفتگوهای آنلاین حس اعتماد منتقل نمیشود، ولی این ویژگی در صحبت های حضوری ممکن نیست،و معمولا اعتماد در ملاقات های حضوری بیشتر است، پس بهترین موقعیت برای بحث های کاری گفتگوهای حضوری میباشد، پس میخواهید با فردی در مورد یک قرار داد مهم صحبت کنید گفتگو را حضوری ترتیب دهید

 


سه شنبه 96 آبان 23 , ساعت 6:25 عصر

 نقاط ضعف شیرین عسل 

عنوانی برای شیرین عسل 

  • در صنعت شکلات شیرین عسل به عنوان برندی در سطح بین المللی شکوفا شد .براین اساس بهتر بود نام دیگری مناسب باموقعیت آن در سطح مقام بین المللی انتخاب شود . زیرا نام شیرین عسل برای کشورهای دیگر از لحاظ  خواندن آن سخت است و تلفظ آن مشکل است. یک اسم تک بخشی میتوانست تاثیر گذاری بهتری در زمینه برندینگ داشته باشد. از نظرمشاوره کسب و کار استفاده کردن از اسمی مثل شیرین عسل که هردو قسمت آن شیرینی را یاد آوری میکند خیلی موجه نیست.

ورود به حوزه صنایع نامربوط به حوزه فعالیت

  • از بزرگترین ایراداتی که از لحاظ مشاوره کسب و کار همواره به شیرین عسل گرفته میشود این است که شرکتی که در زمینه شکلات و شیرینی فعال است به چه دلیل باید واردحوزه رب و ماکارونی نیز شود. در پاسخ به انتقاد مدیر بازاریابی شیرین عسل به صورت مداوم باید به بحث فرابازاریابی پرداخت و معتقد است که قوانین برندینگ و بازاریابی در ایران به نحوی کاملا متفاوت از کشورهای پیشرفته عمل میکند. تنها مدعی این دیدگاه جدید به بازاریابی فقط بوسیله شرکت های بزرگ ممکن است . این استراتژی تنوع محصول خیلی هم مورد جدیدی نیست و کمپانی های بزرگ دیگری هم به این تنوع محصول دست زده اند، بهترین مثالی که بازتاب خبری وسیعی داشته ورود کوکاکولا به تولید شیر است.

برنامه های بازاریابی شیرین عسل

شیرین عسل از لحاظ بازاریابی و فروش از برندهای پیشگام میباشد و کاملا مشخص است که گروهی کارکشته در پشت برنامه های این شرکت فعال میباشند، اما شاید تنها ایرادی که در برنامه های یازاریابی شیرین عسل پیدا کرد حضور کم رنگ در فعالیت رسانه ای باشد. با اینکه شیرین عسل در جایگاعهی نیست که نیازی به تبلیغات آگاهی دهنده داشته باشد ولی برندهای بزرگی مثل کوکاکولا هم هیچ وقت تبلیغات را دست کم نمیگیرند و تیم خلاقیت بزرگی برتبلیغات آن ها فعالیت دارد این در حالی است که مدیر  یازاریابی و فروش شیرین عسل اعتقاد دارد که در ایران تیم تبلیغاتی خلاق و مناسبی جهت همکاری وجود ندارد و همین می تواند از بزرگترین نقاط ضعف این برند باشد.


پنج شنبه 96 آبان 18 , ساعت 1:30 عصر

مکان عالی برای کافی شاپ 

قبل از اینکه شما کافی شاپ را راه اندازی کنید باید دقت کنید که کافی شاپ بهتر است در مکانی مناسب و ایده آل راه اندازی شود .این کار در افتتاح و جلب مشتری بسیار ضروری است اشتباه در این مورد باعث افت کاری شما میشود.عالی ترین مکان ها برای کافی شاپ اطراف پارک های شلوغ و پر رفت آمد میباشد، خیابان‌های اطراف دانشگاه، لابی‌هتل‌ها،تالارهای مراکز فرهنگی مانند سالن‌های تئاتر و سینما، و مراکز تجاری پرجمعیت است. بعد از اینکه مکان مناسب را انتخاب کردیم در انتخاب نام و لوگو نیز باید توجه زیادی خرج کنیم و تا حد ممکن از یک مشاوره برندینگ کمک بگیریم. حالا فرض کنیم همه این ها را انجام داده ایم و کیفیت خوردنی ها و نوشیدنی هایتان نیز بالاست، باید چند نکته کوچک را نیز رعایت کنید.

فضای کافی شاپ را دلنشین و زیبا کنید

برای شروع یک موسیقی مناسب پخش کنید، دقت زیادی در انتخاب موسیقی بخرج دهید، اغلب موسیقی بیکلام با تم ملایم بسیار مناسب چنین مکان هایی هستند، اما موسیقی زنده یک مزیت رقابتی بسیار مهم برای شما میباشد، اغلب کافی شاپ های ایرانی از یک پیانیست یا گیتاریست حرفه ای بی بهره اند. معروفترین کافی شاپ های دنیا ،کافی شاپ های فرانسوی هستند و ایرانیان علاقه دارند فضای مشابهی تجربه کنند، با الهام گرفتن از دکور این کافی شاپ ها میتوانید فضایی مورد علاقه مشتریانتان ایجاد کنید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ