سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدایا! به من بینش در دینت و فهم در حکمتت و فقه در دانشت عطا فرما . [امام زین العابدین علیه السلام]
 
سه شنبه 96 مهر 4 , ساعت 11:56 صبح

شیوه ی مدیریت ومشاوره ی کارمند

برای اینکه بتوانید یک مشاور وراهنما برای مشتری خود باشید واعتماد او را  نسبت به خود به عنوان مدیر کار بلد جلب کنید باید ترس ونگرانی از انجام کار و کسب تخصص ومهارت در مورد کار را کنار بگذارید.چون عامل بدی در جلب توجه مشتری وعدم اعتماد او میشودو شما حتما به عنوان یک راهبر ومدیر به دنبال آموزش ویادگیری بروید.  مدیران کم تجربه در این مسیر میتوانند از خدمات مشاوره کسب و کار کمک بگیرند. در این نوشته میخواهیم به 5 نکته اصلی که شما را در این کار هدایت میکند اشاره کنیم.

به حرف کارمندان با دقت گوش کنید

با سوالاتی از قبیل " برنامه ات برای پیشرفت در این ماه چیست؟" به کارمند فرصت دهید صحبت کند و نظراتش را بیان کند. برای یک گفتگوی هدایت گرانه،به این نکته که باید با روابط عمومی قوی و دقت و توجه به آن ها گوش کنید اهمیت دهید.

بدون هیچ صحبتی فقط سوال کنید

در روش گفتگوهای هدایتگرانه، باید سوال هایی باز بدون اینکه برای آن جوابی بدهید با کارمند خود ارتباط برقرار کنید.از روابط عمومی خود استفاده کرده و مثل یک مربی طوری رفتار کنید که جواب هایشان را پیدا کنند. این باعث میشود براساس اولویت هایشان، در عمل با سوالات درگیر شده برای یافتن پاسخ آن ها تلاش خود را بکنند.

یک اتحاد مبتنی بر پیشرفت را ایجاد و نگه داری کنید

مثلا یک کارمند ایده ای در زمینه بازار یابی و فروش در جهت پیشرفت شرکت بیان میکند.در این وضعیت باید امکانات لازم برای خلق ایده را به او بدهید و از او به عنوان یک کارمند نمونه در جهت پیشرفت شرکت نام ببرید. البته باید به طور جدی پیگیر باشید و کارهایش را بررسی کنید.

برحرکت در جهت پیشرفت متمرکز شوید

بعضی اوقات کارمند در حین گفتگو در جزییات یک طرح دچار خطا میشود و توضیح نه چندان درست و موثری بیان میکند. در این وضع باید از او سوال هایی مانند: " میتوانی یک بازه مشخص در طول هفته برای یافتن جوابت مشخص کنی؟" یا " مهارت هایی که به تو در پاسخ دادن به مشکلت کمک کند سراغ داری؟" یا " چگونه میتوانی از دیگران برای پاسخ دادن به مشکلت کمک بگیری؟" ، تشویق کنید ضعف هایش را شناخته و آن ها را جبران کند. تمام این موارد نیازمند توانایی ارتباط و روابط عمومی قوی میباشد.

برپاسخگویی کارمند تاکید کنید

از کارکنان بخواهید مسولیت کارهایی که در حال انجام آن هستند را برعهده بگیرند. یعنی هزینه و مدت زمانی که نیاز دارند تا نتیجه بگیرند را تعیین کنید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ